Service og support

VIKTIG: Etter å ha fylt ut skjemaet vil du i løpet av en virkedag motta en servicebekreftelse på mail av oss. Denne sendes sammen med telefonen.


Direktesupport fra produsentene:

  • Nokia: 22 97 17 17
  • Sony: 815 00 840
  • HTC: 800 11 576
  • Samsung: 815 56 480

Dersom det har oppstått en feil med telefonen som ikke lar seg løse av produsentens support tjenester, må den sendes til reparasjon. Vi samarbeider med de største verkstedene i Norge slik at vi er sikret at telefonen blir sendt til ett verksted med høyest mulig kompetanse og raskest behandlingstid.

Disse avtalene innebærer at våre kunder kan sende telefonen direkte til verkstedet, og få den returnert direkte når den er ferdig reparert.

For å benytte vår serviceordning, må saken først registreres. Innen en virkedag vil du motta en servicebekreftelse på epost som du sender sammen med telefonen direkte til verkstedet. . Når apparatet er ferdig reparert, returneres det direkte på den adressen som ble oppgitt i registreringen. Har du spørsmål om innsendt service, kan vi kontaktes på telefon: 4000 3400 eller mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Det er viktig at telefonen ikke sendes inn uten at saken er registrert og dere har mottatt en service bekreftelse (pdf) sendt fra oss til din E-post adresse som du har registrert i bestillingen av service. Innsending må skje som sporbar bedriftspakke (ikke servicepakke eller rekomandert sending). Husk å oppgi gate adresse/besøksadresse når dere bestiller service, ikke Pb adresse. Eventuelle avvik fra innsending som sporbar bedriftspakke eller til feil adresse, vil medføre forsinket reparasjon og ett gebyr på kr 100,- eks mva.


Denne serviceregistrering gjelder kun for REGISTRERTE bedriftskunder på Klart Svar Kaldbakken

Skader som følge av ytre påvirkning omfattes ikke av garanti, og reparasjon av slike skader er en betalbar tjeneste.
Dersom reparasjonen ikke omfattes av garanti, og telefonen ønskes returnert ureparert, belastes prisoverslag på kr 390 + mva. Alternativt kan verkstedet besørge kostnadsfri og miljøvennlig kassering av telefonen.

Dersom utbedring av skaden ønskes dekket av forsikring, må saken meldes til forsikringsselskapet før denne registrering fylles ut.

Minnekort og simkort må fjernes fra telefonen før innsending. Det er ikke mulig å få returnert dette dersom telefonen kasseres eller byttes i ny enhet.

Lagret innhold, slik som bilder, kontakter, kalender og lignende, kan bli slettet av verkstedet i forbindelse med oppgradering eller bytte av apparat. Innsender er selv ansvarlig for å ta backup av slikt innhold før innsending.
Telefonen må sendes som sporbar bedriftspakke, og servicebekreftelse som blir tilsendt på mail må vedlegges.
Ved innsending til annen adresse enn den som oppgis i servicebekreftelsen, eller som for eksempel servicepakke eller rekommandert brev, vil reparasjonstiden bli forsinket og ett gebyr på kr 100,- bli belastet.

TELIA Bedrift logo

ProTele AS
Stanseveien 4
0975 Oslo
Tlf. 40003400
E. kaldbakken@teliabedrift.no